PM Blog

Wat is nou precies een klantenportaal?

op .

Delen:

klantenportaalWij bieden een aantal online oplossingen aan, waarbij via internet met anderen kan worden gecommuniceerd. Ik leg dan meestal de werking uit van bijvoorbeeld de digitale online dossiers, het online fiatteren en verzenden van sbr-rapportages of organisatiebeschrijvingen. Men luistert geïnteresseerd, maar moet zich wel vaak inspannen om precies te begrijpen wat ik bedoel.

Maar... zodra ik het woord "klantenportaal" gebruik, dan veert men op en denkt men precies te weten wat het is. Echter weet ik dan zelf niet meer wat men nou precies wil. Eigenlijk zijn alle oplossingen onder de noemer klantenportaal te scharen.

Laten we afspreken dat alle communicatie via internet tussen de intermediair en de klanten voortaan als klantenportaal kan worden aangeduid. En dan zijn er verschillende mogelijkheden die in een klantenportaal zijn opgenomen, te denken valt aan:

  • Online dossiers
  • Fiatteren/uitwisselen van sbr-rapportages
  • Verzenden van sbr-berichten naar digipoort of BIV (van de bankorganisaties)
  • Online organisatiebeschrijvingen
  • Online werkprogramma's
  • Online nieuwsberichten
  • Online formulieren

Als deze faciliteiten door een intermediair via een website worden aangeboden, dan beschikt men over een zeer uitgebreid klantenportaal. Wanneer via de website van de intermediair dan ook nog toegang kan worden geboden tot bijvoorbeeld overige programma's als online boekhouden of salarisverwerking, dan bindt men de klant en staat men dagelijks in contact met de klant.

Dus een klantenportaal heeft bijna ieder kantoor al. Het gaat om de inhoud daarvan.

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

Nieuwsbrief PM